Glad Påsk!

Min påsk tillbringas i Ramsele med mamma och pappa, plus farmor och Börje. Jag har nyss proppat i mig en massa lax och romsås och man blir inte bara lite mätt av det.
Vi fick besök av några små grannflickor idag. Självklart trodde vi att dom skulle vara utklädda och ha sminkat sig med små prickar på näsan, men nejdu! När dom kom så undrade vi självklart vad deras besök gällde, dom sa: "Vi ville bara komma hit". Okej, tänkte jag. "Vill ni kanske ha lite godis?" frågade jag. "Jaaa" svarade flickorna med stora ögon. Jag gick och hämtade en godispåse, hällde upp det i en skål, räckte fram den och sa: "Ta så mycket ni vill!". Tjejerna rynkade på näsan, "Vi gillar inte sånt godis..". Nähene. Vad kan man då hitta på? Rotade fram ännu mer godis åt de kräsna små icke-påskkärringarna och räckte fram. Dom tog kanske 10 styckna bitar var (självklart av mitt favvogodis) och gick. Utan att säga tack, inte ens ett påskkort fick man! Jodu, det var annat på min tid..
 
Minns inte riktigt när det var, men jag tror att det va någongång när jag gick på dagis. Dagen innan vi skulle förvandlas till påskkärringar satt alla barn och gjorde egna påskkort. Alla visste ju att om man inte hade något fint kort så kunde man räkna med att inte få något godis.
Jag hade noga ritat gula, fina kycklingar på några små kort och lagt dom i en hög till vänster om mig. Jag tog ett kort och skrev "Glad Påsk!" över kycklingen och la där efter den till höger om mig. Jag tyckte jag va jätteduktigt som va så organiserad och la sakerna i olika högar. När jag satt och skrev de sista kortet kom en dumm unge och pekade på mina kort och sa: "HAHAHA, du har skrivit dina S år fel hååll!" Jag blev ärligt skit ledsen. Jag hade ju verkligen lagt ner hela mig själ på dom där korten. Jag slängde alla och började om.. Fast de kycklingarna blev inte lika fina. Jag ritade gult utanför linjerna men det gjorde ju inget, jag skrev ju iallafall mina S åt rätt håll.

Nu ska jag fortsätta att kolla på Star Wars på TV400
PEACE
Lovisa Finn


Bara för att den va så söt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0