25 juli 2009



gårdagen var lyckad som fan med en massa sköna killar! stadsfesten ÄR rolig.
stod näst längst fram vid scenen när smalare än thord spelade. gubbarna kan sitt fortfarande! inte nog med att dom verkligen kan spela, dom bjuder på en riktig show också! regnet böjade krypa fram när dom körde sina sista låtar men det gjorde ingenting just då.

smalare än thord

mellan smalare än thord och H.E.A.T skulle det vara en hel timme, så vi gick och försökte leta reda på ett ställe med ett tak och där man kunde sitta. vi var först inne på bigboy men det var så tjockt med folk så vi fortsatte mot "centrum". inne på torget stod ett stort tält med en scen innuti så vi gick in där och vilade våra ben. efter ett tag kommer en tant med en liten hund:
tanten: "ååh, ja kom gubben ska vi gå och hälsa på härnösands ungdom!" *smått berusad*
hon började pata med oss om hur snälla och givmilda vi härnösandsbor är, att vi öppnar våra armar åt alla döva ungdomar och vuxna! efter ungefär fem minuter slutade jag lyssna och sa "aaa", "joo", "precis!" som svar åt allting hon sa.
tanten: ".. eller ni kanske störs av döva och tycker att dom tar plats" sa hon när hon antagligen fattat att vi inte kunde vara mer intresserade av det hon sa.
jag: "nej, dom gör inte speciellt mycket väsen av sig, faktiskt!"
william började skratta ganska mycket av det och joel sa åt william att vara tyst. antagligen ganska pinsamt.. hon fortsatte att prata om det där ett bra tag och babblade om att hon kom från umeå och att hennes dotter var döv. dom hade inte märkt det förän hon var elva, wtf?! hur kan man inte märka att sitt barn inte hör något? på elva år?! ja, skit samma. plötsligt reser sig axel, person och william upp och bara går! dom gick därifrån utan problem eftersom det mest var bara jag, joel och aron som hade en konversation med hund-tanten. efter någon minut reser sig joel upp som satt till vänster om mig och jag hoppade upp, jag tänkte fanimig inte sitta där hela kvällen!
när jag, willam, joel, person och axel kommit in på området började vi kolla oss omkring. vart fan var aron och chacka? "jaja" sa vi och gick mot scenen för att tränga oss fram när H.E.A.T skulle spela. efter en kvart eller tjugo minuter kommer chacka och aron tillbaka:
aron: "hahaha, vi har snackat med den där tanten tills NU!"

H.E.A.T var sjukt. helvete va bra det var tycker jag! gah, och ena gitarristen, eric rivers.. mmm, både ögon och öron godis!! regnet öste ner hela deras spelning men det var inget som stoppade oss att hoppa i leran, klappa händerna och skrika särskilt mycket. när dom började spela sin låt 1000miles gungade hela mellanholmen! eller ja, det känndes som iallafall så när man stod mitt i smeten längst fram vid scenen.
hade inte kameran med mig, och tacka gud för det! den hade varit ganska förstörd.

H.E.A.T
eric rivers, jummie


det här köpte jag igår i sundsvall:
 

tröja på carlings
snygga converse på DNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0