s o m m a r


en femtiotals stuga på leksand strands camping blir stället där jag sover TVÅ (inte tre) nätter framåt. siljan ligger precis nedanför stugan och ser otroligt inbjudande ut. var och kände på vattnet om det va varmt, men nej.. det var hur jävla kallt som hellst! men det är vackert hur solen speglar sig i den "lilla" sjön.

nu ska jag göra precis som mina djupt sovande och snarkande föräldrar, ta en liten lur (inte snarka alltså)!


sommar är
..att bada
..att grilla
..att vara med vänner
..bränna sig i solen så att det svider sådär speciellt av (säng)kläderna
..kärlek
..glass
sommar är
..att ha ett sug av choklad som aldrig förr
..bli besviken att chokladen man köpt bara smälter i värmen
..regn i solsken
..ett kallt glas cola med is och en citronbit
..glänsande bruna ben
..sand i skorna/sandalerna
..sommarpratarna varje morgon
..morden i midsommer
.. allsång på skansen
sommar är
..värme
..musik
..nyklippt gräs
..mygg och myggbett
..solkräm i stora lass

sommar är
.. helt jävla underbart om du frågar mig!

xoxox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0