Shine on

Då har jag börjat en ny blogg, igen!
Jag vet inte vad det är med mig och bloggar, men jag tycks ledsna på dom efter några månader bara. Nu ska jag försöka hålla mig till den hära och om jag blir dålig på att uppdatera mig så får ni hojta till! Det kommer nog vara lite stökigt en tid framåt när jag ska fixa med designen osv.

Majoriteten av alla bloggar som jag känner till, skrivs av en massa (säkert jätte trevliga) tjejer som skriver om hur fantastiska deras liv är, om det senaste klädes köpet, hur god deras senaste smoothie var osv. osv. När man läser sånt blir man ju halft deprimerad och undrar varför man själv aldrig hinner med att ta en smoothie med polarna på stans dyraste cafe. Undrar hur dom kan få fram pengar till att köpa en massa grejer, för tid att arbeta utanför skolan verkar ju helt omöjligt, med tanke på så mycket fester och myspys i soffan det blir med kompisar eller killen. Jag fattar inte hur dom ens har tid över att sitta vid datorn och skriva ner allt..
Jag som har musiken varmt till hjärtat försöker dela upp veckan så att jag ska hinna med lite av varje. Musikaktiviteter har jag nästan varje dag efter skolan och dom värdesätter jag först av allt. Kompisarna försöker jag hinna med också, men har varit sjuk under veckan så det har inte blivit så mycket av det. Sen kommer skolan och alla läxor. Det är inte precis så älskat om vi ska lägga handen på bröstet och tala klarspråk. Har börjat bli jätte stressad för skolan och allt jäkla skit jobb! Fattar dom inte att jag kanske vill göra annat på fritiden? Att jag kanske hellre vill vara med kompisar och göra sånt jag gillar istället för att få tjugo verb som man ska kunna böja på tyska?! Ge mig en smoothie och en mysig kväll med polarna, släng in en gitarr och lite allsång, DÅ är jag nöjd!!

Nej, nu ska jag fixa lite med designen och sen antagligen gå och lägga mig.



Lovisa Finn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0