18 september 2009

Idag kom några och berättade för oss nior på kiörning om deras liv från nian, genom gymnasiet och sedan till vad dom höll på med idag. Väldigt intressant att lyssna på faktiskt!
Ett bildspel med reklam för olika gymnasie linjer visade dom. Första som visades var fordon, och där ifrån började jag drömma mig bort lite...
Tänk er va coolt det skulle vara, om några år, när ni slår på tvn och det är någon tråkig F1 race. Men så plötsligt: "men.. är inte det där Lovisa Finn??" JOOHOODU, jag har börjat mecka med F1 bilar och glider runt med bara en massa coola bil-killar! Skulle inte det vara något???
Haha! Drömma kan man ju alltid göra (tur är väl det?).
Nej, jag var en utav dom som räkte upp handen när frågan "vilka har redan bestämt sig för ett gymnasium" kom upp. Mecka med bilar får vänta, musik är det som gäller just nu! Om kanske några år, när jag känner för att skita ner mig lite granna och spendera lite tid med min dragster meckande morbror, så får jag väl göra det då!

Nu så ska jag njuta av att gå i nian. Verkligen ta vara på varje dag med alla härliga människor det här sista året på älskade Kiörning!
Självklart längtar jag som en jäkla gnu till att få börja estet, men det kommer också bli jobbigt att sluta högstadiet.

Efter skolan så drog jag mig mot stadens centrum. Pallrade mig upp mot Estet för att komma fram och vänta i ungefär 40 minuter innan Slagverket skulle börja. Jag hade verkligen ingen lusta att sitta ute i den kalla sten trappan och få urinvägsinfektion precis, så jag smög in i uppehållsrummet på 4an och satt tyst, nerkrupen i en soffa. Jackan hade jag nära mig ifall det skulle komma någon och säga att jag inte fick befinna mig där, eftersom jag inte går på Estet, men ingen kom och sa något! Istället kom en Micro och hjälpte mig med ett stycke som jag har lite svårt för. Får nästan svettatacker när jag kollar på noterna! Men ska fråga Johan om lite hjälp nästa vecka, behöver hitta "det rätta tänket" när jag ska spela.



Om jag skulle behöva skriva vart jag befinner mig någonstans i sverige just nu så skulle det stå: Ramsele. Men eftersom jag egentligen inte behöver, så skiter jag i det...

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är jättevälkommen att sitta hopkrupen, däckad, sovande, pratandes, skrattandes, flummandes i sofforna i fojjis ;D och tro mig, du är estetare^^

2009-09-19 @ 23:24:59
URL: http://elrl.blogg.se/
Postat av: Emma

hahhaha, sant, jag nämnde aldrig vart jag bet mig... måste lägga till det på bloggen...^^



Bra! Lika bra att vänja sig så känn dig som hemma. för det kommer snart snudd på vara ditt hem ;;)

2009-09-20 @ 00:10:55
URL: http://elrl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0