5 september 2009

Med en filt över axlarna, i ett kök, ett hus, ganska öde, sitter jag med Nickelback - Gotta Be Somebody i hörlurarna och tänker. Funderar och grubblar över allt som känns lite mindre kul just nu..

Mina gammla vänner som jag saknar som en idiot.
Ett år äldre och har ju därför lämnat mig på skolan, ensam med ett stort hål i hjärtat. Dom verkar ha funnit nya kompisar och det känns som att dom aldrig hör av sig längre. När vi börjar "prata" (smsa och skriva över msn) så är det jag som börjar en konversation, inte dom. Det jobbiga är att jag förstår dom.. Självklart är det roligare att hänga med tjejer i sin egna ålder än med en liten jobbig tjej som är ett år mindre, en tjej som dom antagligen lessnat på. Jag vet inte om jag vågar hoppas på att dom fortfarande vill vara kompis med mig.. Eller om dom tycker att det är skönt att slippa träffa mig varje dag. Jag vågar inte tro att det kommer bli bättre sen, om ett år, när vi "återförenas". Jag hatar det här. Varför kan jag inte vara ett år äldre, vara roligare att vara med och vara mer intressant..?!

Rädslan att förlora alla mina kompisar.
Jag har sjukt fullt upp i veckorna. Varje dag är uppbokad av aktiviteter med musik och dans, och jag älskar det! Jag vill satsa på musiken! Jag vill kunna göra något utav det när jag blir stor, men jag är rädd att jag inte kommer ha tid över för att underhålla mina kompis-relationer. Åker ju dessutom till Ramsele varje helg, den tiden jag skulle kunna vara kvar i stan och vara med kompisar egentligen, men jag åker ändå hit. Jag har inte så mycket val, när mamma och pappa tvingar mig..

Singel? Nej, tack.
Vad är det för fel på mig när det gäller killar? När jag börjar gilla någon så är det med 99% säkerthet så att den inte gillar mig tillbaka. Jag har inte vågar börja gilla någon på sista tiden, för att jag vet att det bara kommer gå åt helvete anyway! Varför ens försöka?!
När en kille har börjat ragga på mig har jag också varit väldigt skeptisk. Samma där, 99% säkerhet att han bara är ute efter sex. Jag har redan gjort ett stort misstag gällande det, och jag tänker verkligen inte upprepa det!


Jag känner mig så jäkla misslyckad just nu.. Kan verkligen inte komma på någonting positivt att tänka på.
Less. Less. L.E.S.S

Kommentarer
Postat av: Lulu

Tänk inte så vännen.

Jag vet precis hur du har det, gör verkligen det.

Alla aktiviteter (3 h ridning/dag för mig) och plugg prioriteras i första hand när man börjar nian. Men ifall dina vänner tror du dissar dem för att du vill satsa på saker och blir sura pga. de är de inga bra vänner! Prata med dem så de förstår! :)

2009-09-06 @ 08:32:10
URL: http://luluhanstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

wow, hade ingen aning om att du kände såhär. Du känner väl egentligen inte mig, men jag tror jag måste skriv ändå så att du får reda på vad alla andra tycker: Jag tycker att du är cool och verkar vara en jätterolig person, så sluta oroa dig! Det löser sig, kram <3

2009-09-06 @ 10:13:39
Postat av: Ellen

lovisa, du är ALLT annat än tråkig, och ointressant!?



första gången jag såg dig blev jag chockad över hur soft du va.



sen VET jag att jag iaf inte kommer lämna dig för att du har mkt för dig, och jag tvivlar på att många andra kommer göra det med!<3

2009-09-06 @ 13:39:55
Postat av: Isa

Vill du bli veckans blogg? gå in på min blogg och anmäl dig till veckans blogg:) puss<3

2009-09-06 @ 13:56:57
URL: http://isabellaerikssons.blogg.se/
Postat av: Wi... nej, Anonym!!

Förlåt att jag inte hör av mig så mkt, ska ta o börja göra de =) Och vi har inte lessnat på dig, vi saknar dig ju ;)



// Anonym!!

2009-09-08 @ 18:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0