Nytt beroende: Risifrutti

17:20


Sitter just nu och lyssnar på Children Of Bodoms version av Ooops!... I did it again!. Mycket bättre än Britneys, haha!



Första lektionen idag var SO. Älskade, älskade SO med våran älskade vikarie.. Haha, not! Våran lärare är sjukskriven och verkar vara det för en tid, så vi har en jobbig (och helt seriöst, en äckligt) vikarie. Men nu ska vi inte slösa eran dyrbara tid med mina känslor för honom!...

Andra lektionen var Idrott. Vi brottades! Hur kul som helst! Där har vi också en vikarie, för att våran "riktiga" gymnastiklärare (om man kan kalla henne det) är på semester. Han som vickar för henne är hur trevlig som helst och är en sjukt bra gymnastiklärare! Önskar nästan att vi hade han istället för våran ordinära...
Hon brukar alltid komma sent, och eftersom omklädningsrummen är ,låsta pga stöld av värde saker, suger ju det ganska hårt. Det resulterar till att vi får ungefär femton minuter mindre tid på våran Idrottslektion. Vad vi gör när hon har lektion är dessutom as tråkigt! Vi får göra en massa lekar, spela fotboll och bandy. Men hej, du va kul! NAAT

Lektionen efter det labbade och experimenterade vi.
Kemi, alltså.. Jag blir helt galen..
När jag och Daniel, som också går i min klass, skulle börja att skriva Hypotesen bröt jag nästan ihop.. Jag fattar verkligen ingenting om hur och vad man ska skriva vart! Men det gick faktiskt bra tillslut!

Dagens lunch var Navets Taco Biffar. Mjölken smakade lite konstigt tyckte jag, men på ett bra sätt! Lite smaskigare än vanligt. När jag ätit klart gick jag till mattanterna och frågade om dom hade gjort något med mjölken. Hahah, dom blev tydligen jätteförvånade när jag märkte att det var röd mjölk istället för den där blaskiga, vanliga lättmjölken. Dom började ursäkta sig för att all mjölk var slut och att det skulle komma mer mjölk imorgon. Det är för söta tanter det dära...

Efter en härlig lunch så hade jag hål i en timme. Tyskan var inställd! Ytterst ovanligt... Undra vad Bea hade för sig istället?

Åter igen var det dags för NO och under nästan hela lektionen satt jag, Amanda, Lovisa, Mariel och Frida och snackade om gymnasieval. Självklart hände vi med på genomgången om kemiformler, men sen blev det mer intressant att prata om gymnasium.

Svenska. Vi hade hål den lektionen också, så vi slutade 13:50. Ganska nice, förutom att det där jäkla svenska häftet ska in imorgon. Hade behöft den där lektionen... Men får jobba klart hemma helt enkelt.


"Lite" om min dag..
Nu ska jag skriva ut resept på Kärleksmumms, bakarstuga imorgon!

Kommentarer
Postat av: moalandström

jag antar att den hemska so-vikarien är roger? asså han ser helt allvarligt ut som slingersvans i harry potter!

2009-09-25 @ 10:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0